Proponujemy następujące grupy zagadnień:
I. W zakresie systematyki edukacji nauczania muzyki:
- ontologia pedagogiki muzyki,
- pedagogika muzyki w wybranych krajach Europy,
- ewolucja ustroju szkolnictwa muzycznego w wybranych krajach Europy,
- propozycje systematyki nauczania pedagoga muzyki od początku jego kształcenia do zdobycia przez niego tytułów naukowych,
- dorobek w zakresie systematyki nauczania muzyki, stan wiedzy.
II. W zakresie pragmatyki nauczania pedagogów muzyki:
- kształcenie muzyczne w obszarze badań psychologicznych,
- dydaktyczne rozwiązania jako dorobek pedagogiczny,
- praktyczne przykłady rozwiązań dydaktycznych przedmiotów muzycznych,
- pedagogika muzyki uzupełnieniem pedagogiki ogólnej,
- specyfika nauczania muzyki w akademiach muzycznych i uniwersytetach,
- nauczanie muzyki w szkołach ogólnokształcących a polityka kulturalna państwa,
- dorobek w zakresie pragmatyki nauczania pedagogiki muzyki, stan wiedzy.
III. W zakresie pedagogiki muzyki jako bazy (platformy) naukowej dla wszelkiej działalności artystycznej:
- analiza, rejestracja, porządkowanie i zachowanie dorobku działalności artystycznej i naukowej artystów profesorów jako sens istnienia platformy naukowej pedagogiki muzyki,
- metodologia badań problematyki muzycznej,
- zwartość i systematyczny układ pojęć i twierdzeń w nauce o muzyce i nauczaniu muzyki,
- język naukowy pedagogiki muzyki, literatura,
- dorobek w zakresie gromadzenia twórczości artystyczno-naukowej, stan wiedzy.
© Akademia Muzyczna w Gdańsku 2014 All rights reserved, michal.kierzkowski@amuz.gda.pl, zdjęcia: Przemysław Bator